Besiktas met 10 man langs Hermes

14 september 2014 14:00

Hollemans, E.

Onbekend

Vorige week was Besiktas al gewaarschuwd voor een slappe start, deze week kreeg het elftal de deksel op de neus. De wedstrijd was nog geen 2 minuten oud of de thuisploeg had de voorsprong al te pakken.
Één lange bal was genoeg om spits Lansbergen van Hermes een op een te laten met laatste man Evren die ook nog eens matig ingreep waardoor de spits van Hermes kon kappen naar zijn linker voet en knap inschoot. Besiktas werd meteen wakker geschud en probeerde het tempo op te schroeven.
Nog geen 5 minuten na de openingstreffer van Lansbergen kon Sezgin voor de bezoekers gelijk maken. Na een goede ingreep van Samet op het middenveld kwam de bal bij Daan die teruglegde op Tuami die op zijn beurt in een keer diep gaf op Sezgin aan de lonkerkant.
Sezgin zocht zijn tegenstander op en schoot vanaf ruim 20 meter prachtig raak.Na de gelijkmaker volgde een onrustige periode met onverzorgd voetbal.

Na een kwartier kon linkerspits Ivan Anastacia de thuisploeg alweer op voorsprong schieten. Zwak verdedigend werk van Besiktas zorge ervoor dat Anastacia vrij voor de goal kwam vanaf de linkerkant maar zijn inzet na wat aarzeling miste overtuiging.
Even later was het Sezgin in de zestien van Hermes die keeper Rodi van de thuisploeg te slim af was, hij kon echter vanaf de achterlijn niet meer voor een gevaarlijk schot zorgen en schoot via de keeper over de achterlijn.
Na dit moment viel het een beetje stil in de wedstrijd en werd er tot aan de rust niet echt gevaarlijk voor een van de goals.

De 2e helft begon voortvarend voor de thuisploeg. Eerst een mogelijkheid vanaf links waar Samet nog net kon ingrijpen en even later kwamen ze tegen 10 man te staan. Hasan moest met 2 keer geel van het veld af.
Een zeer zware beslissing van de scheidsrechter om zijn 2e geel te geven na de zeer discutabele en makkelijk gegeven eerste gele kaart een minuut of 2 eerder.
Trainer Eyup greep in met wat aanpassingen in zijn elftal en het was ook het moment waarop er bij sommige spelers van Besiktas het besef kwam dat zonder strijd geen punten gepakt kon worden deze middag.
De thuisploeg moest het spel gaan maken en wist zich hier geen raad mee. Besiktas ging wat compacter spelen en loerde op de counter.
In de 65ste minuut pakte Sezgin de bal af van zijn tegenstander op het middenveld en gaf een diepe bal op de doorgelopen Fatih die kon doorlopen richting de keeper van de thuisploeg. Oog in oog met de keeper schoot Fatih hoog over.

Kort na deze kans was het wel raak, John veroverde de bal op het middenveld en kon na een een-twee met Mustafa vrij doorlopen richting goal. Zijn schot(je) ging tergend langzaam langs de keeper in de goal.
Een enorme opluchting en een verdiende voorsprong op dat moment. Besiktas creëerde meer gevaar dan toen er met 11 man werd gespeeld.

De thuisploeg kreeg tegen de slotfase nog enkele mogelijkheden o.a. na een kort genomen vrije trap op Lansbergen, maar die schoot vanuit de draai in het zijnet.
10 minuten voor tijd kreeg dezelfde Lansbergen ook nog een schiet mogelijkheid vanaf de rechterkant maar ook hier was zijn inzet niet scherp genoeg om keeper Burak te verslaan.
8 minuten voor tijd had Mustafa de wedstrijd kunnen beslissen, wederom was het John die de bal afpakte op het middenveld en diep gaf op Mustafa die ditmaal zelf kon doorlopen.
Vanaf links kwam hij voor de goal maar aarzelde te lang waardoor verdediger Pijpers van Hermes het hem moeilijk kon maken met een matige doelpoging tot gevolg.
In de laatste minuten kwam Besiktas niet meer in gevaar, het had zelfs nog kunnen uitlopen tot 1-3 als de scheidsrechter niet te vroeg had gefloten na een overtreding van Hermes.
Mustafa kon in de 90ste minuut na een overtreding op Oguzhan volledig vrij doorlopen maar de scheidsrechter floot (en bood meteen zijn excuses aan) in plaats van voordeel te geven.
De 12 minuten extra tijd waren ook niet voldoende om de strijdende adelaars van hun 2e overwinning te houden.

Besiktas speelde een matige wedstrijd tegen promovendus Hermes. Een slechte start zorgde meteen voor een achterstand waardoor eigenlijk de hele wedstrijd achter de feiten aan werd gelopen.
Pas met 10 man kwam het echte besef van strijden. Ook toen was het spel niet verzorgd maar zat er veel meer scherpte en wil in de ploeg om de wedstrijd tot een goed einde te brengen.
Al met al een knappe prestatie om met 10 man in een uitwedstrijd toch weten te scoren en de drie punten mee naar huis te nemen. Volgende week SVV thuis.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!